maanantai 13. kesäkuuta 2022

Avoveteen totuttautumista pitkästä aikaa...


Nyt on jo kesäkuu pitkällä ja kesälomakin aloitettu. Kesän myötä on taas ollut aika kaivaa märkäpuku kassin pohjalta käyttöön. Pitkästä aikaa. Viime vuonna se ei tainnut olla päällä kertaakaan. Nyt olen kahteen kertaan käynyt uimassa sen kanssa. Koska mitään kisoja ei ole tiedossa mihin liittyisi uintia, olen ihan omaan tahtiin opetellut taas avoveteen. 

Eka kerta olin TriBabesin yhteistreeneissä, oli mukavaa uida isossa porukassa. Vaikka uintipaikka oli todella tuttu, en ole sinne arvannut yksikseen mennä märkäpuvun kanssa. En ole uskaltanut oikeastaan edes kroolata. Nyt kun näki että muut menivät varmoin vedoin pitkin lammikkoa niin tuli itsellekin turvallinen olo. Toki mukana pitää vastaisuudessakin olla uintikaveri. Ensimmäisellä kerralla uin n. 500 metriä. Olen ihan tyytyväinen tuohon. 


Toisen kerran oltiin eri paikassa pienemmällä ryhmällä. Garmin ei pysynyt perässä kilsoissa vaan näytti ihan hurjan isoja lukemia. Uitiin kuitenkin n. kilometrin verran ja aikaa meni about 45 minuuttia. Vähän hengästytti kun huomaamatta potki liikaa. Kun hieman rauhoitti menoa, riitti myös happea paremmin. Ei mitenkään täydellistä uintia mutta parempi kuin ensimmäisellä kerralla.

Tästä jatketaan! Toivotaan että merivesi lämpeää että pääsee sinnekin uimaan.

Uimakavereita

Kesäloma on ollut täynnä kaikenlaista puuhaa mutta olen pyrkinyt myös liikkumaan aina välissä. Uinti ei ainakaan vielä ole kovin rankkaa tekemistä, mutta kivaa. Mainiota liikuntaa sekin.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti